Wednesday, November 19, 2008

HARI YANG DINANTI TELAHPUN TIBA



Hari yang dinanti telahpun tiba 10 NOV 2008 adalah hari yg cikup bersejarah buat aku krna hari itu adalah hari dimana aku akan meninggalkan keluargaku utk bkerja di KSA. Aku ,Hafiz , Ah cong ditemani bahar di Senai airport pada jam 0600am waktu malaysia . nampak macam sedih aje muka masing2. Terus terang aku cakap memang sedih beb nak tinggalkan keluarga hanya tuhan ajelah yg tahu mcm mana. walaupun sedih gua tetap control manchoo beb .





Amacam hensem tak , semua gaya mcm ala ala travelerdah tak sabar2 nak tinggalkan malysia.
Ini adalah parajurit2 yg akan berjuang ke tanah KSA . Kawan2 aku dari Titan Petchem (M) sdn bhd yang sama2 berjuang selama 10 tahun di Titan. Masing2 bersiap sedia untuk berlepasdari KLIA ke Kingdom Of Bahrin pada jam 1040am waktu malaysia.







Ini dia gambar budak2 yang jakun tak pernah naik kapal terbang





Jauh tu aku terbang kematu bontot aku 8 jam dlm flight ko tengokla sendiri map g aku snap ni.





Ha ni dia aku terbang tingggi melangit mcm tk caya je.






Jam 1830pm wktu malaysia 1330pm jam Arab kami smua sampai di tanah Kingdom of Bahrin. Ini adalah gmbar masa kat airport bahrin semua org ada 18 org . Alhamdulilah smua selamat tiba .









Apalagi 6 jam nak tggu flight dari bahrin ke damam makanlah bramai2 brsama kwn2 baru di bahrin mkn mc donald ajelah. Pengsan brg mahal gila convert duit kali 10 tu mkn burger BD 2.3 ha ko kira la sndiri brpa air segelas moktar belanja BD 0.80 murahje tapi lu pikir la sendiri.




2040pm jam arab maka tibalah masa berangkat ke Damam setelah penat menunggu.



Maka secara sahnya jam 1000pm jam arab 0300am jam malaysia kami smua tiba di KSA.Macam2 masalah perlu ditempuh selama 3 jam beratur di imegresen arab baru lepas mcm nak mmpus menunggu. Jam 0030 jam arab 0530am jam malysia kami brgerak ke transit house. Singgah makan lpastu terus sampai rumah jam 0200am jam arab 0600am jam malaysia peh lepak tu besok jam1000am dah nak kena report duty. Sabar ajela sebab ni yg aku mintak nah ambik ko, jadi utk kawn2 yg nak ke KSA so get ready la.

2 comments:

Anonymous said...

Zaki Musa.....kat sini upanye awk yea........

Zuraili said...

Salam...

tak sangka lah aku tengok si pian pun ada gak...
Anyway selamat datang ke KSA.
InsyaAllah kita jumpa nanti di Jubail next week.